Programa Bilíngue

COMPLETE COMMUNICATION

COMUNICAÇÃO COMPLETA

The students experience and simulate daily situations, developing the 4 abilities required to a complete communication: Speaking, listening, writing and reading.

At Paulo de Tarso School the acquisition of the English Language begins in the kindergarten, when the vocabulary is built gradativelly in a natural and organic path.

As aulas de inglês do Programa Bilíngue acontecem de forma lúdica e divertida. Os alunos vivenciam e simulam situações do dia-a-dia, desenvolvendo as quatro habilidades necessárias para uma comunicação completa: fala, escuta, escrita e leitura.

No Colégio Paulo de Tarso a aquisição da língua inglesa acontece desde a Educação Infantil, onde o vocabulário é construído gradativamente de forma orgânica e natural.

ETS TOEFL

Our bilingual program prepares students for TOEFL (Test of English as a Foreign Language) certification by enhancing their English language skills through immersive experiences, customized coursework, and dedicated instruction. This equips them with the confidence and competence needed to excel in the exam and communicate effectively in a global context.

Nosso programa bilíngue prepara os alunos para a certificação TOEFL (Test of English as a Foreign Language), aprimorando suas habilidades na língua inglesa por meio de experiências imersivas, cursos personalizados e instrução dedicada. Isso os capacita com a confiança e competência necessárias para se destacar no exame TOEFL e se comunicar efetivamente em um contexto global.

HIGH SCHOOL DUAL DIPLOMA

Dual Diploma Program: Starting from the 9th Grade, students have the option to enroll in 6 North American curriculum subjects during their off-hours. These supplementary subjects, in addition to Paulo de Tarso's regular curriculum, lead to the attainment of a Dual Diploma. This diploma is valid for admission in universities in the United States.

High School - Dual Diploma: os alunos à partir do 9º Ano podem optar por cursar, no contraturno, 6 disciplinas do currículo Norte-Americano, complementares ao currículo escolar do Paulo de Tarso, para obtenção do Diploma Duplo, válido para ingresso em Universidades dos Estados Unidos.

ENGLISH INSERTED IN STUDENT´S DAILY AGENDA

English inserted in student´s daily agenda

Our students practice the language on a daily basis with our bilingual professional team and the support of our pedagogic partner Richmond Solutions.

•Kindergarten: Daily class in the regular curriculum
•Elementary, Middle and High School: 4 classes per week
•Full day students: Daily extra class in the counter-period

Inserção do Inglês na agenda diária dos alunos

Os alunos praticam o idioma diariamente com os profissionais da equipe bilíngue do Colégio e apoio do parceiro pedagógico Richmond Solutions

•Educação infantil: 1 aula diária na grade curricular
•Ensino Fundamental e Médio: 4 aulas semanais na grade curricular
•Integral: Uma aula adicional diária no contra-período

O objetivo do programa de vivências bilíngue do Colégio Paulo de Tarso é preparar os alunos para experiências que exigem o idioma, desde a compreensão de filmes, músicas e games até viagens e a futura profissão.